Mount

Rebranding miracles

Elfsquad

diagnose

Elfsquad is de eerste Friese unicorn: een technologiebedrijf dat kunstmatige intelligentie gebruikt voor een configurator. Zo kan de gebruiker razendsnel foutloze offertes maken en wordt met de configuratie ook inkoop én productie aangestuurd. Het toen nog Elfskot geheten bedrijf had moeite het product goed te positioneren en aansprekend uit te leggen en had een internationaal lastige bedrijfsnaam (Elfskot) met een weinig aansprekende identiteit.

inzicht

Het bleek dat het product heel technisch werd uitgelegd, terwijl de belangrijkste beslissers niet-technisch zijn. Bovendien kwam snel naar voren dat de belangrijkste frustratie van de klant niet duidelijk werd beantwoord in de pitch. De ‘pijn’ van de klant zat niet uitsluitend in de moeite om systemen altijd kloppende berekeningen te laten maken (de vondst van Elfsquad), maar ook in de tijd tussen aanvraag en offerte en de aansturing van de productie.

oplossing

Het Friese ‘Elfskot’ werd gerebrand naar het hippere Elfsquad. Daarbij ontwikkelden we een sterke identiteit, passend bij een jong technologiebedrijf. De communicatie was niet langer vanuit de (technische) oplossing maar het (menselijke) probleem. Daarbij was de Rubik’s kubus een belangrijke metafoor. Elfsquad is na de rebranding meer dan vertienvoudigd in omzet, en heeft onder andere Coca Cola als klant. Dit maakt het merk nu ook op de arbeidsmarkt een zeer gewilde werkgever onder jonge ontwikkelaars.

⚡️ Storyblok website door Skeps.nl