wees altijd zichtbaar

Ondernemer, laat van je horen!

Het belangrijk om als merk (bedrijf, dienst, product) zichtbaar en aanwezig te zijn voor uw klanten. Zelfs als die klant nu met hele andere dingen bezig is. Verdwijn dus nooit uit het oog, want uit het oog is uit het hart. Dit is de tijd om content te creëren. Maar wel met de juiste boodschap. 

Mount

Content betekent letterlijk ‘inhoud’. Met content wordt de inhoud aangeduid van bijvoorbeeld uw website, maar ook de berichten op Linkedin of Facebook. De vorm kan ook verschillen: een foto is content, net als een tekst, een vlog, een video, een podcast of een blog.

Het plaatsen van content is de ideale manier om in deze tijd contact te houden met uw klanten en volgers. Hoe relevanter de content, hoe groter het bereik. En behalve meer fans kan dat ook nieuwe klanten opleveren.

"Relevante content kan fans en business opleveren!"

Goede content is relevant voor zowel afzender als ontvanger. Content die relevant is voor de afzender is content die past bij het merk, de merkbelofte en het merkkarakter van het merk. Een restaurant dat bekend staat om zijn steaks kan klanten nu helpen zelf die steak te maken. Kies daarbij de vorm die u het beste ligt: als u makkelijk praat kunt u kiezen voor video of een podcast, als u liever schrijft kiest u daarvoor.

Content die relevant is voor de ontvanger is afhankelijk van het moment. Belangrijk is dat de ontvanger er iets aan of meeheeft. Dat wordt mede bepaald door de tijdsgeest: content die relevant is in normale tijden kan in de coronacrisis de plank misslaan. Een sportschool kan nu content bieden die mensen helpt om thuis te trainen, zonder apparaten.

Twee tips:

  1. Wees niet bang dat uw klanten u straks niet meer nodig hebben als ze het zelf kunnen. De spreekwoordelijke steak die ze zelf bereiden zal nooit hetzelfde zijn als die van u. Hoe goed u het ook uitlegt.

  2. Blijf trouw aan uw missie. Een sportschool heeft waarschijnlijk de gezondheid en fitheid van zijn klanten als missie. Als die missie verandert nu de sportschool tijdelijk gesloten moet blijven is die missie ook niet zoveel waard. Toch?

Zorg dus dat men u in deze tijd niet uit het oog verliest. En gebruik deze tijd om content te maken. Daar heeft u nu wat aan, en als dit allemaal voorbij is nog steeds.

 

Mount helpt het MKB met het bouwen van hun merk. Wij brengen de creativiteit en strategische kennis en ervaring aan tafel die zorgt dat klanten voor u kiezen. Dus vind u het moeilijk om te bedenken welke content u zou kunnen creëren? Schroom niet. Neem contact met ons op.

Relevante artikelen

Mount

De verhalen van een rat

Onlangs was ik op uitnodiging van Jopie’s Fiskklub, een businessclub die niets met vissen te maken heeft maar alles met het Jopie Huisman Museum, op bezoek in ‘Houtstad’ IJlst. Ik wist tot dat moment trouwens niet dat IJlst houtstad was, maar dat is een heel ander onderwerp. 

We bezochten onder andere houtzaagmolen ‘De Rat’. Een molen die in 1711 in Zaandam werd gebouwd en nu nog steeds zaagt én verkoopt. 

Mount

Het probleem met content

Het aantal berichten dat door bedrijven op sociale media zoals LinkedIn wordt geplaatst neemt steeds verder toe. We zijn op de helft van het jaar, maar ondernemend Nederland produceerde nu al meer content dan in heel 2019. Maar terwijl bedrijven een steeds groter deel van het budget uitgeven aan contentgeneratie, wordt het meeste niet gelezen - en blijft de betrokkenheid onveranderd laag.

De oorzaak zit al deels in het woord: ‘content’.

⚡️ Storyblok website door Skeps.nl