Mount

Herpositionering van een Fries icoon

Landgoed Lauswolt

diagnose

Landgoed Lauswolt is een vijfsterrenhotel in Beetsterzwaag waar bekende en onbekende gasten uit de hele wereld zich graag laten onderdompelen in de rust van de Friese bossen. Nadat het hotel, na jaren onderdeel van Bilderberg te zijn geweest, weer in Friese handen kwam had het niet alleen een eigen identiteit nodig, maar ook een verhoogde kamerbezetting. En dat alles zonder ingrijpende cosmetische veranderingen aan het hotel zelf.

inzicht

De vraag was hoe we Landgoed Lauswolt moesten positioneren. Want in vergelijking met andere vijfsterrenhotels in Nederland heeft Landgoed Lauswolt heel veel niet. U vindt er geen suites van 1000m2. Geen infinity pool. En geen gouden kranen. Maar uit gesprekken met gasten bleek dat zij die ‘gemaakte luxe’ niet nodig vinden: Luxe zit niet in stenen.

oplossing

‘Ware luxe’ werd de pitch van Landgoed Lauswolt. We vatten dat samen in de ultrakorte brandstory “Ware luxe zit in kleine dingen. En in die kleine dingen zijn wij heel groot.” Dat inspireerde de vele medewerkers van het hotel om de gasten nog meer in de watten te leggen. Het onmogelijke mogelijk te maken. Net als de Friese kunstenaar Escher, wiens onmogelijke werken de inspiratie vormden voor de identiteit. Met succes. De klantenwaardering steeg en de kamerbezetting is meer dan verdubbeld.

Mount
Mount
Mount
Mount
Mount
Mount
Mount

⚡️ Storyblok website door Skeps.nl