Case: Merkstrategie & Merkontwerp

In 2018 werd Landgoed Lauswolt verkocht door Bilderberg en kwam het weer in Friese handen. Mount werd gevraagd om het merk opnieuw in de markt zetten. Vrij van het keurslijf van Bilderberg. Met een duidelijk standpunt en een eigen signatuur.

Wij bepaalden het onderscheidend vermogen en het verhaal. En creëerden op basis van die positionering de nieuwe identiteit en strategie om te communiceren dat ware luxe niet in grote maar in kleine dingen zit. En dat Landgoed Lauswolt groot is in die kleine dingen.

 

Llauswolt Logorgb

 

Het logo van Landgoed Lauswolt is geinspireerd op de Friese kunstenaar Escher. Hij maakte met zijn tekeningen onmogelijke figuren mogelijk. Dat is precies was Landgoed Lauswolt voor haar gasten doet: het onmogelijke en onverwachte mogelijk maken.

Want in vergelijking met andere vijfsterrenhotels in Nederland heeft Landgoed Lauswolt heel veel niet. U vindt er geen suites van 1000m2. Geen infinity pool. En geen gouden kranen. Want Landgoed Lauswolt heeft die gemaakte luxe niet nodig. Want Landgoed Lauswolt heeft iets dat veel belangrijker is: ware luxe.

Mark van Gulick (Directeur Landgoed Lauwsolt): "Mount heeft goed ingezien dat we ons onderscheiden met ervaringen. Want ware luxe zit niet in stenen. Ware luxe zit in kleine dingen. En in die kleine dingen zijn wij heel groot. Die ware luxe zie je nu overal terug: in ons logo, op onze website en in alles wat we doen."