Mount

Boer zoekt merk

Botmas

diagnose

Botmas is een boerderij in het Friese Engwierum die met regeneratief boeren gewassen teelt die voedzamer én gezonder zijn dan van traditionele landbouw. Deze gewassen worden vervolgens in eigen beheer verwerkt tot consumentenproducten. Botmas was een startend bedrijf dat behoefte had aan positionering, pitch, presentatie en merkidentiteit voor de boerderij én de producten.

inzicht

De behoefte aan gezond én lokaal eten wordt steeds groter. Hoewel regeneratief boeren heel goed in dit plaatje past is het nog relatief onbekend. Bewijzen dat gezonde grond ook gezonde gewassen met voedingswaarde oplevert was cruciaal.

oplossing

We maakten het regeneratief boeren toegankelijk en begrijpelijk door het uit te leggen als ‘van gezonde grond’. Door samenwerking te zoeken met universiteiten en professoren werd het bewijs geleverd en aannemelijk gemaakt dat regeneratief boeren gezonde producten oplevert. Door te kiezen voor 3 kerndoelgroepen waar gezondheid van groot belang is (op het werk, op school en in de zorg) ontstond er focus in zowel productontwikkeling als de marketing. Botmas werd het merk, dat iets verzonken is in de bodem. Het wapen is een moderne interpretatie van het familiewapen van de boer. Botmas belevert inmiddels de grote zorginstellingen waaronder het UMCG, verschillende grote werkgevers en een aantal scholen.

Mount
Mount

⚡️ Storyblok website door Skeps.nl