CORONACRISIS

In deze tijden van Corona kan het moeilijk zijn om sales te genereren. Sommige bedrijven stoppen daarom helemaal met het hun marketing. Dat is niet alleen onverstandig, maar ook een gemiste kans. Want juist nu kunt u laten zien dat u doet wat u altijd belooft.

De meeste bedrijven worden in meer of mindere mate geraakt door de Coronacrisis. Sommige zijn noodgedwongen helemaal dicht, andere merken de impact en veranderde prioriteiten van hun klanten. En dat is te merken aan de omzet. 

Normaal is een dip in de omzet een reden om extra gas te geven op sales. Maar met doen alsof er niets aan de hand is slaat u de plank mis. Maar helemaal stoppen met het maken van reclame is ook onverstandig.

"Laat zien dat u meent wat u altijd heeft beweerd."

In deze tijd is het belangrijk om te laten zien dat u echt meent wat u altijd heeft beweerd. Dat u uw merkwaarden leeft, ook nu het moeilijk is. Of beter: júist nu het moeilijk is.

Dus pak uw merkwaarden er nog eens bij. Waar staat u voor?

Bedenk dan hoe u die merkwaarden nu zou kunnen bewijzen. Bent u ‘behulpzaam’? Bied dan nu uw hulp aan. Op welke manier dan ook. Staat uw bedrijf of merk voor ‘samen’? Wees er dan nu ook voor uw klanten.

Ook al levert het nu geen omzet op, het bouwt wel aan uw merk.


Mount helpt het MKB met het bepalen van hun merkstrategie en merkidentiteit (merkwaarden, merkkarakter, merkbelofte). Wij brengen de creativiteit en strategische kennis en ervaring aan tafel die zorgt dat klanten voor u kiezen. Dus vind u het moeilijk om te bedenken wat u nu zou moeten doen? Schroom niet. Neem contact met ons op.