Wij brengen strategische knowhow én creativiteit aan tafel bij het MKB. We zoeken in elke situatie, ook in een crisis, naar een businessplan dat bij uw onderneming past, relevant is voor uw doelgroep, en groei oplevert. Zonder alles om te gooien.

Daar geloven we heilig in. Dus werken we heel visueel. Wij geloven dat het beter is om te zien wat de strategie en het plan is, dan het te lezen. Daarom werken we alles uit in visuele concepten. Want plaatjes zorgen dat iedereen het echt begrijpt, er energie van krijgt en er meteen mee aan de slag gaat.

  • Positionering

    Dit is het bepalen van het onderscheidend vermogen van een merk of bedrijf. Welke unieke positie in de markt heeft het? Dit geeft houvast voor beslissingen.

  • Merkstrategie

    De merkstrategie is de manier waarop het onderscheidend vermogen wordt gecommuniceerd en bewezen. Wat past bij het merk?

  • Merkidentiteit

    De merkidentiteit is alles wat je onderneming maakt wie het is. Het is waar je voor staat. Van de brandstory tot het merkkarakter.

  • Propositiebepaling

    De propositie is hoe een bedrijf zijn producten of diensten aanbiedt. Het is de optelsom van onder andere de klassieke P’s van de marketing. Hiermee speel je in op de actuele marktsituatie.

  • Merkdesign

    Dit is hoe een merk eruitziet. Het logo, maar ook het kleurgebruik, de vormtaal en beeldtaal,
    taalgebruik enzovoorts. Volledig in lijn met de positionering en merkidentiteit.

  • Marketingplan

    Dit is het concrete plan voor een afgebakende periode. Omvat een middelenmix (welke
    marketinginstrumenten zet je in, en hoe) en een marketingkalender.

We werken in de vorm van projecten, als sparringpartner of in lange termijn samenwerkingen.

Onze opdrachtgevers zijn nuchter en willen snel
resultaat. Samen maken we in vier weken een
plan dat creatief, concreet én uitvoerbaar is.

Wij werken snel en pragmatisch, maar gaan niet
over één nacht ijs. Want in snel veranderende
markten is snelheid heel belangrijk. Maar je
moet wel zeker weten dat je de goede kant op
rent.

De herpositionering van een tuincentrum
Tuindorado

Tuindorado is een keten van tuincentra in Friesland. Zij zochten een strategie om te groeien in een lastige markt: er kwamen meer toetreders op het gebied van e-commerce (zoals Bloomon), en de markt voor tuincentra stond onder druk.
Mount heeft de propositie, positionering en merkidentiteit van Tuindorado onder handen genomen. En de keten groeit nu jaar op jaar significant, net als het marktaandeel.

Lees de case

Mount maakt dus geen reclame of websites. Wij maken hele slimme plannen.

En schakelen vervolgens met reclamebureaus en internetbureaus zodat die precies weten wat ze moeten doen. Dat doen we zonder receptionistes, assistenten of accountmanagers. Maar met korte lijnen, een bak ervaring en echt verstand van zaken.